Позакласна робота


Виступ агітбригади
Вас вітаєм, любі друзі!
Ми сьогодні по заслузі
Перед вами виступаєм,
Про хімію розповідаєм.
Хімія – складна наука,
Інколи, можливо, мука.
Але так бува цікаво,
Як горить магній яскраво,
Як метали стоять в ряд
Й розцвіта « підводний» сад.
Під час уроку ллєм все те, що ллється.
Пролити неможливо? Сиплем все!
Робота ця експериментом зветься,
Бо речовини ми вивчаєм вже.

Правила ці треба знати
Й своїм друзям розказати.
Різні є в нас речовини,
Берегтися ми повинні.
Не нюхати, не лизати
І очей не промивати.
Серед них бува шкідливі,
Будьмо, друзі , терпеливі.
Луг чи кислота – сполуки,
Можуть роз’їдати руки.

Хімія служить людині, знати це ми повинні.
Хліборобам помагає, від шкідників захищає,
І міндобрива дає,
Тоді наш врожай росте!
Ми косметику, парфуми щодня витрачаємо,
Гарний одяг і взуття
Щодня одягаємо.
Любим смачно ми поїсти,
Не любим хворіти,
Євроремонт у квартирі
Мріємо зробити.
Тож професію у школі
Треба обирати
І знання свої для цього треба здобувати!

Учень1. Ви всі в дитинстві читали багато казок про фей    і   чаклунів  , але в житті їх немає. Але чудеса – вони  бувають , але їх здійснюють ні джини ,  а люди,  які мають великі знання .  Хімія –  чаклунка.
Учень 2. Хімія – наука стара і разом з тим досить молода. Стара  тому , що ще в Давньому Єгипті люди могли здійснювати різні перетворення речовин. Вони ще тоді навчилися добувати вогонь , робити і обпалювати посуд з глини , пекти хліб. А це все – хімічні явища.
      Хімія наука молода , тому що наукою, зі своїми законами  вона стала два століття тому . Але за ці два століття вона отримала більш  значних успіхів , ніж у попередні століття. За допомогою хімії людина  розкрила чимало природних тайн.  
                            


Учень 3. Зачем нам нужна эта химия? Что же полезного в ней?
Ведь алгебра , музыка , физика - намного , наверно , важней.
Ведь алгебра , музыка , физика ведут человека вперед
Без них наша жизнь немыслима без них человек не живет.
Учень 4.
Но химия – самая важная
И больше других нам нужна
Откуда у нас напитки? Откуда посуда , еда?
Откуда у нас лекарства, косметика , мыло, духи,
Ткани , квартиры , убранство?
Всем химии обязаны мы.
Учень1.
Она интересна . Загадочна , но нужно ёё учить,
Зачем же нужна эта химия ?
Нужна она нам чтобы жить!
Без химим жизни , поверьте , нет,
Без химии стал бы тусклым весь свет.

С химией ездим , живем и летаем,чистим. стираем , пятна выводим.
Едим , спим , и с прическами ходим.

Учень 2. Химией лечимся , клеим и шьем
С химией мы бок обок живем!
Так что вы без нее пропадете ,

Если значение ёё не поймет.
«Зроби свій вибір на користь здоров’я»
    Під таким гаслом пройшов інформаційний захід у Костянтинівській спеціалізованій різнопрофільній школі І-ІІІ ступенів «Прометей» з поглибленим вивченням предметів (директор школи Сігіда А.В.), присвячений Всесвітньому Дню солідарності з ВІЛ-позитивними людьми.

Головною метою заходу було надати учням якомога більше інформації про страшний недуг, а також застерегти, але ні в якому разі не налякати. Під час заходу учнів ознайомили з історією виникнення  вірусу, ознаками хвороби.

Про те, що СНІД – загроза життю, учні вже знають, а під час заходу вони з’ясували ще й  чим відрізняються ВІЛ та СНІД, дізналися про шляхи передачі ВІЛ та ознайомилися з міфами про СНІД.   Наприкінці заходу дітей проінформували про стан розвитку цієї хвороби в цілому світі та  в Україні зокрема.

Учасники заходу виявили свою солідарність із ВІЛ–позитивними людьми «червоними стрічками» — міжнародним символом боротьби зі СНІДом.

Сподіваємось, що наш захід змусить замислитись кожного учня про своє здоров’я і майбутнє. «Ми не повинні бути байдужими до власного життя та життя інших людей», — саме такий висновок зробили учні після  інформаційного заходу.
Підготувала загальношкільну лінійку: вчитель біології та хімії Єщенко Наталія Анатоліївна

1 ГРУДНЯ МИ ВІДЗНАЧАЄМО ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ СОЛІДАРНОСТІ З ВІЛ ПОЗИТИВНИМИ ЛЮДЬМИ

  «Хто попереджений, той захищений», - саме так говорить французьке прислів'я. Сьогоднішня лінійка - це попередження всім про болючу рану суспільства - СНІД.


§  Перші випадки захворювання на СНІД було діагностовано в 1981 р. у США. Спочатку хвороба видавалася вельми загадковою.
§  Протягом двох років було з'ясовано загальну картину хвороби, виявлено її збудника - вірус імунодефіциту людини (ВІЛ), розроблено методи, за допомогою яких знаходять вірус хвороби в організмі людини, встановлено механізм негативної дії вірусу на організм.
§  Таким чином, успіхи у вивченні ВІЛ та СНІД насправді великі, але невідомого в дослідженні цієї проблеми ще багато.


Яка різниця між ВІЛ та СНІД? Шляхи передачі ВІЛ та які існують міфи про СНІД. Щоб відповісти на ці питання ми пропонуємо вам переглянути фільм.

  ВІЛ-інфекція розвивається поступово, після зараження людина тривалий час може не  відчувати ознак хвороби. Цей період може тривати до 10 років і більше й закінчується СНІДом, який дотепер залишається невиліковною хворобою. Установити ВІЛ можна через один-три місяці після проникнення вірусу до організму людини з допомогою спеціального аналізу крові, який виявляє антитіла до вірусу.
Ознаки:
-         постійна втома;
-         підвищена температура, озноб, сильне нічне пітніння;
-         зменшення ваги;
-         опухлість лімфатичних вузлів, що триває понад два місяці;
-         поява плоских та випуклих виразок рожевого кольору на поверхні шкіри чи під шкірою;
-         постійна діарея;
-         постійний сухий кашель, що супроводжується задишкою.


  На сьогодні ситуацію у світі характеризують як пандемію ВІЛ-інфекції. За даними програми ООН-СНІД, число інфікованих у світі перевищило 433 млн людей. Щорічно у світі реєструється 5 млн ВІЛ-інфікованих, помирає 3 млн. людей. Щодня у світі заражається ВІЛ 16 тис. людей. За даними фонду ООН, кожні 14 секунд у світі вірусом імунодефіциту людини заражається одна людина у віці від 15 до 24 років.
  Нині Україна посідає перше місце по кількості ВІЛ-інфікованих серед країн Східної Європи. Серед молоді перше місце з усіх причин смертності – СНІД.
 За весь період реєстрації ВІЛ-інфекції/СНІДу  в Україні вмерло 11 822 людини, з них 233 дітей.



1988 р. — 1 грудня оголошено Всесвітнім днем боротьби зі СНІДом. Зареєстровано першу смерть від СНІДу в Україні.
 Жоден захід по СНІДу зараз не обходиться без "червоної стрічки" - шматочка шовкової стрічки, складеної в особливий спосіб. Червона стрічка - міжнародний символ боротьби зі СНІДом.
  Був вибраний червоний колір - колір крові, однієї з рідин людського тіла, в якій міститься вірус, а також це символ "кровного братерства", і пристрасті.


Ніхто не застрахований від зараження. Але люди кажуть: "Береженого – Бог береже”. Тому здоровий спосіб життя, дотримання гігієнічних і морально-етичних норм поведінки є першою і основною гарантією від зараження СНІДом.
  Отож, ця проблема — це проблема кожного!
  Який вихід?  Здоровий спосіб життя!
  А хто відповідає за спосіб вашого життя? За ваше майбутнє?
Висновки, які ви зробите особисто для себе, — це ваше майбутнє: успішне, довге, блискуче, чи коротке та непримітне...
  Ми не повинні бути байдужими до власного життя та життя інших людей. Яким же повинно бути наше майбутнє? Чи є в ньому місце для СНІДу?
Ми уявляємо наше майбутнє без СНІДу! А ВИ?
Цінуй життя – зупини СНІД!


    План проведення тижня хімії.
Перший день
1. Відкриття тижня хімії ( оголошення по шкільному радіо, анонс деяких заходів тижня).
2. Тематичні бесіди по класах:
1-2 кл. – « Історія шматочка цукру»;
3 – 4кл. – « Смачні кислоти»;
5 кл. – « Моя домашня хімчистка»;
6 кл. – « Людина й фарби»;
7 кл. – « Хімія вдома: на кухні та в ванній»;
8 кл. – « Алхіміки – хто вони?»;
9 кл. – « Полімери служать людині»;
10-11 кл. – « Засоби гігієни очами хіміка».
3. Увага! Конкурс! Оголошується конкурс на кращу стіннівку, реферат, схему, вірш, кросворд, загадку, таблицю, міні- твір, казку на теми: « У світі хімії», « Хімія та природа», « Хімія в нашому житті», « Я і природа», «Проблеми екології» тощо, а також конкурс на кращого знавця хімічної вікторини. ( Запитання вікторини знаходяться біля хімічного кабінету. Відповіді на запитання вікторини та інші свої творчі роботи надсилайте вчителеві хімії.)

Другий день
Хімічна олімпіада для учнів.
Третій день
Брейн – ринг « Хімічні елементи» ( для учнів 8-х класів, о 14 год, класні приміщення).
Четвертий день
Турнір знавців хімії « неметали та їх сполуки» ( для учнів 10-х класів., о 15 год, хімічний кабінет)
П’ятий  день
Хімічний КВК ( для учнів 9-11 класів, о 14 год, хімічний кабінет)
Шостий день
Позакласний захід « Посвячення в хіміки» ( для учнів 8-х класів, О 15 год, актовий зал).
Сьомий день
Проведення екскурсій на хімічні підприємства,в аптеку, тощо.
                     Конкурсна програма
Конкурс 1. « Хто краще знає місце « проживання» неметалів у Періодичній системі Д.І. Менделєєва».
У ведучого два різних за кольором комплекти із записаними символами елементів – неметалів. За сигналом команди повинні розкласти картки в порядку зростання порядкових номерів елементів. Перемагає команда, яка виконає завдання правильно й швидше за інших.
Конкурс 2. « Хімічний кросворд»
Бере участь уся команда, перемагає та, яка першою назве ключове слово.
Відповіді: 1. Метан. 2. Йод. 3. Солі. 4. Водень. 5. Хлоридна. 6.Бром. 7. Силіцій. 8. Гелій. 9. Явища.
Ключове слово: адсорбція.
Конкурс 3. « Хто більше?»
Завдання: скласти назви хімічних елементів – неметалів з такого, наприклад, набору літер: Е, Н, С, О, У, К,, Л, С, Ь, И, Ф, Г, Р, Й.
Час – 3 хв. Перемагає команда, яка складе більше назв. Скільки слів – стільки назв.
Поки команди виконують завдання, проводимо конкурс капітанів.
Конкурс 4. « Цейтнот».
Капітани виходять на середину залу, розташовуються за приготованим столиком з шаховим годинником і виконують наступне завдання: капітан першої команди називає складну речовину ( оксид, кислоту, сіль) і включає таймер. Капітан другої команди не пізніше ніж через 5 с, повинен сказати формулу цієї речовини, а потім запропонувати супернику назву своєї речовини. Гра триває доти, доки один з учасників змагання не витратить на відповідь більше 5 с  або не зробить помилку. Поєдинок зупиняє журі. Переможець приносить своїй команді три бали, а переможений капітан – на один бал менше.




1






2




3





4





5








6




7








8






9





По горизонталі:
1. Природний газ.
2. Елемент, на який багата морська капуста ламінарія.
3. Клас речовин, через які відсутнє життя у Мертвому озері.
4. Найлегший газ.
5. Кислота з шлунка.
6. Проста речовина, що за звичайних умов є рідиною.
7.Елемент – основа неживої природи.
8. Один з найпоширеніших елементів космосу.
9. Будь – які зміни, що відбуваються у світі.

Конкурс 5. « Заморочки з бочки».
До зали вносять бочечку, з якої капітани по черзі виймають по дві «заморочки» ( картки з написаними на них завданнями). За кожну правильну відповідь – 1 бал.
Приклади запитань.
1. Цей елемент відомий з XVI століття. Алхіміки помітили, що під час взаємодії залізних ошурок з хлоридної ( чи сульфатною) кислотою виділяється « горюче повітря» ( чи « штучне повітря»). Г.Кавендіш сказав, що під час спалювання « горючого повітря» утворюється вода. Лавуазьє дав назву « горючому повітрю» - гідрогені ум ( «той, що народжує воду»).
                                                                                               ( Гідроген)
2. У 1669  році алхімік Бранд відкрив цей елемент. Через його властивість світитися в темряві він назвав його « холодним вогнем». За Ферсманом, цей елемент – «.. елемент життя і думки»: вуглеводний обмін у клітинах мозку неможливий без сполук, що містять цей елемент. Живі організми в разі його нестачі слабішають і гинуть.
                                                                                                       ( Фосфор)
Конкурс 6. « Гонка за лідером»
Кожній команді ведучий дає серію запитань, на які треба відповісти за 1 хв. Виграє та з команд, яка за цей час встигне відповісти на більшу кількість запитань. Кожна правильна відповідь – 1 бал.
Приклади запитань.
1. Газ у газованій воді. ( Вуглекислий)
2. Колиска життя на Землі. ( Вода).
3. Твердий продукт після згоряння речовини. ( Зола ).
4. Чорне золото. ( Вугілля ).
5. Вітамін С. ( Аскорбінова кислота).
6. Гази, якими наповнюють кульки, щоб ті злетіли в небо. ( Гелій, водень)
7. Жовто – зелений газ. ( Хлор).
8. Спирт, який не горить. ( Нашатирний).
9. Єдиний рідкий неметал. ( Бром).
10. Найпоширеніший елемент на Землі. ( Оксиген).
11. Нестача якого елемента в організмі людини веде до карієсу зубів? (Флуору).
12. Найбільш активний неметал. ( Фтор).
13. Найпоширеніший елемент космосу. ( Гідроген).
14. Вода в твердому стані. ( Лід).
15. Сполука Нітрогену з Гідрогеном. ( Амоніак).
Конкурс 7 « Оціни об’єм»
Кожна команда оцінює об’єм рідини, після чого оголошується попередньо виміряне значення, яке можна тут же при бажанні перевірити мірним циліндром.
Конкурс 8. « Хімічна естафета»
На дошці написано схеми перетворень ( кількість рівнянь відповідає кількості гравців у команді). Перемагає та команда, яка швидше й правильно напише рівняння реакцій. За кожне правильне рівняння – 1 бал. Наприклад, схема перетворень для команди з шести учасників:
N2  –  NH3  -  (NH4)3PO4  -  NH3  -  N2  -  NO  -  NO2
Або
NH3  -  N2  -  NH3  -  ( NH4)2SO4  -  NH3  -  NO  -  NO2.


   Внеклассное меропрятие   "Посвящение в химики"
Содержание:
1.   Вступление.
2.   Станция «Загадочная»
3.   Станция «Перевертыши»
4.   Музей «полуживых фигур»
5.   «Химическая кухня»
6.   Магик-шоу «В гостях у факира»
7.  Заключительная часть. Клятва юных химиков.
8.   О себе.
                                                   Вступление
    Дорогие друзья! Мы собрались в этом зале, чтобы совершить таинство посвящения в химики учащихся 8-ых классов, которых объединяет любовь к удивительной науке- химии.
   Ведущий 2. Великий М. В . Ломоносов говорил: «Химия руками, математика очами физическими по справедливости называться может».

   О, физика, наука из наук!
   Все впереди!
   Как мало за плечами!
   Пусть химия нам будет вместо рук,
   Пусть станет математика очами.
   Не разлучайте этих трех сестер
   Познания всего в подлунном мире,

   Тогда лишь будет  ум и глаз остер
   И знанье человеческое шире.

   Ведущий 1. Для представления кандидатов на соискание почетного звания «Юный химик» - слово предоставляется сборным командам 8-х классов.
   ( Команды представляют приветствие)
   Ведущий 2. Сегодня- посвящение в химики. Перед этим мы хотели бы проверить профессиональную пригодность кандидатов в химики. Итак, начнем!
                                  Станция «Загадочная»
  1. Не страшны кислоты мне.
  Даже очень сильные,
  но в растворах щелочей
  становлюсь малиновым.
  Ярче сока всех малин. Кто я?

2. В щелочах я очень желтый,
а в кислотах очень красный.
И в среде нейтральной -  цвет оранжевый, прекрасный.
Индикатор очень важный. Как зовусь я - ?

3. Эта желтая бумажка все расскажет без труда:
посинеет – в колбе – щелочь, покраснеет – кислота.
Коль нейтральная среда – не изменит цвет тогда.
Мы за эти указания зовем её - ?

4. Из меня состоит все живое,
графит, антрацит и алмаз.
Я на улице, в школе и в поле,
Я в деревьях и в каждом из вас.

5. Я – металл, серебристый и легкий,
и зовусь «самолетный металл»,
но покрыт я оксидною пленкой,
чтоб меня кислород не достал. 

6. Я – газ, легчайший и бесцветный,
не ядовитый и безвредный,
объединяясь с кислородом,
я для питья даю вам воду.
                                  Станция "Перевёртыши"
Переведите с химического языка на общепринятый следующие фразы:
1.     Не все то аурум, что блестит.
2.     Белый, как карбонат кальция.
3.     Недонатрий хлористый на столе, перенатрий хлористый на голове.
4.     Феррумный характер.
5.     Слово – аргентум, а молчание аурум.
6.     Уходит, как аш-два-о в оксид кремния.

7.     Аллотропная модификация углерода чистой аш-два-о.
8.     За купрумный грош удавился.
9.     Много оксида водорода утекло с тех пор.
10. Прозрачен, как сплав оксидов свинца и кремния с карбонатом натрия.

                                  "Музей полуживых фигур"
  Приглашаем вас в музей «Полуживых фигур», знакомьтесь:
  «ЖЕРТВА ВЗРЫВА»
  Получал я водород,
  к нему прибавил кислород,
  а они взорвались сразу,
  и остался я без глаза.
   Ведущий: Ему хотелось волшебства,
   В пробирке он поджег два вещества…

  «Жертва Щелочи»
  Вы не думайте, друзья,
  что пришла так в школу я
  злая щелочь платье съела,
  вот такое, братцы, дело.

  «Жертва кислоты»
  Попробовать на вкус решил я кислоту,

  глядь языка уж нет во рту!
  Растаял мой язык как лед,
  и до сих пор во рту все жжет.

   Ведущий: Перед тем как с веществами общаться,
   Надо бы знать, как с ними обращаться!         

  «Жертва любопытства»
  Сунул палец я в пробирку,
  Вместо пальца – просто дырка.

   Ведущий: Вот беда! Игра опасна!
   Слезы льешь теперь напрасно!   
  Чтоб жизнь свою не подвергать опасности,
  Вы свято соблюдайте все правила безопасности!

                                   "Химическая кухня"
  Настало время пригласить всех присутствующих на «Химическую кухню»,
   где шеф-поваром работает Баба-Яга.
  Баба-яга
   Мои гости дорогие,
  как же долго вас ждала!
  И я к вашему приходу

  свой сюрприз приберегла.
  Проходите, отдохните,
  приглашаю вас к столу.
  И , как принято, вначале
  я вас чаем угощу.
  Чай покрепче заварила
  булок вкусных напекла.
  Подкрепитесь-ка с дороги,
  я же отдохну пока.

Ученик кусает кусок булки
  Твоя булка, словно камень,
  съешь – зубов не соберешь.
  Размочу-ка ее в чае.
  Бабуля, нас не проведешь!

  ( Помещает булку в стакан с «чаем» - это раствор йода.
  Булка  приобретает синий цвет).

Все ясно! Булочки ты не пекла
из буфета принесла.
Вместо чая – раствор йода
нам в стаканы налила.  

Ученик 1.
В булке той крахмал сидел,
он от йода посинел.
 Баба-Яга:
Не хотите чай, тогда
предложу вам молока.
Молоко парное,
вкусное такое.
( Поварята сливают растворы хлорида бария и сульфата натрия)
Ученик 1.
(берет стакан с молоком и делает вид, что подносит ко рту. Баба-Яга и поварята хлопают в ладоши, 
Подожди-ка пить пока,
нет в стакане молока:
в натрий-два-эс-о-четыре
хлорид бария прилили
и в осадке пролучили
барий-эс-о-четыре .
                               Магик-шоу"В гостях у факира"
  Факир:
  Проходите, прошу,
  перед вами отделение клиническое, точнее химически - хирургическое.

  Помощник 1.

  На руку йод мы нанесем,
  и спиртом ножечек протрем.
  Вдоль кисти сделаем надрез…
  А в чем научный интерес?

  Факир.
  Посмотрите, прямо струйкой кровь течет, а не вода.
  Но сейчас я вытру руку – от разреза ни следа.
  (показывает руку зрителям)
  Ты, значит химик хоть куда!
  Исчез, как не было разрез.
  В том весь научный интерес.

  Ученик 1.
  А фокус ваш совсем не нов,
  как получить я знаю «кровь»:
  в пробирке надо соль железа три растворить
  и тиоцианат в нее прилить.

Факир.

Мои дорогие зрители. Хочу показать вам еще несколько магических вещиц.
Мне их подарил самый знаменитейший путешественник. Как вы думаете, кто? Кстати, он обещал заглянуть к нам сегодня. Да вот и он. Это Барон Мюнхаузен.

Барон Мюнхаузен.
Приветствую вас, дорогие друзья. Да, действительно, много повидал я на своем веку: и огромный вулкан, и несгораемый платок, и дым без огня. Но обо всем по порядку.
Был прекрасный теплый солнечный день. Дул приятный легкий ветерок, но неожиданно небо заволокло тучами, стало темно и затряслась земля. Передо мной возник огромный вулкан. Такой, как в опыте, который вы сейчас увидите.
(Ученик демонстрирует опыт «Вулкан»)

                               Магик-шоу"В гостях у факира"
  Факир.
  Что скажешь, мой любезнейший друг?
  Иль может ответить тебе не досуг.

  Ученик 1.
  На твой вопрос ответ простой:
  ты намочил платок водой
  и в спирте тоже намочил
  его поджег, весь спирт сгорел,
  зажечь платок он не успел.
  Вода, испаряясь, тепло забирала
  и этим платочек она защищала.
  Это диво, так уж диво!

  Чудо сделано красиво:
  чтобы получить дымок
  нам не нужен огонек.
  ( Ученики проводят опыт «Дым без огня»)

  Факир. Надеюсь, вы угадали, кто творит все эти чудеса. Это волшебница Химия.
Барон.
Вдруг от едкого дыма, который вместе с искрами вырывался из жерла вулкана, у меня заслезились глаза, я достал свой платок, но одна из искр случайно попала на него, и платок вспыхнул, но немного погорел и потух. При этом он остался цел и невредим. А вот и мой платок.
(Ученики демонстрируют опыт «Несгораемый платок»)

                                 Клятва юных химиков
  Ведущий 1. Достойно прошли через все испытанья!
  Науку достойную выбрали вы.
  И в юные химики вас посвящая,
  мы в вашу честь зажигаем огни!
  Ведущий 2. Наступает торжественный момент.
   Прошу кандидатов на звание «Юный Химик» встать.
  На сцену приглашаются учащиеся 8-ых классов.
  Представители от классов  выходят на сцену, подходят к столу,
   на котором лежит учебник Химия. Кладут на учебник правую руку.

  

  Клятва на верность химии.
  Ученики.
  Мы жизнь свою решили посвятить
  науке царственной великой химии.
  Уверены, она научит жить
  в согласии с надеждами счастливыми.
  С тобою, химия, мы многого добьемся.
  И от тебя мы никогда не отречемся.
  и перед лицом друзей, учителей
  торжественно клянемся:
  Всегда уроки посещать,
  про кружки не забывать,
  энциклопедии читать,
  знания в жизни применять!  
Все законы изучать,
пройденное повторять,
задачи трудные решать,
контрольные на пять писать! 
Эксперимент осуществлять,
честь нашей школы защищать,
своих позиций не сдавать,
престиж науки поднимать,
идти вперед, не уставать!
Учителей не подводить,
всегда во всем примером быть,
народу пользу приносить,
науку химию любить
и верно ей всегда служить.
Клянемся! Клянемся! Клянемся!
Знайте, люди: это тут
Менделеевы растут!

Учащимся торжественно вручается свидетельство юного химика.

                                  Заключительная
Присвоение      звания Юный Химик 
Вручение свидетельств.

Комментариев нет:

Отправить комментарий